Propad se koncentroval v jižní Evropě a nejhlubší byl v Portugalsku, kde dosáhl téměř 50 procent. Ve Francii prodej automobilů klesl o více než 20 procent a v Itálii o 17 procent, ve Španělsku naopak stoupl o 2,5 procenta. Německý a britský trh zůstaly na stabilní úrovni.
Výrazně naopak rostly automobilové trhy střední a východní Evropy. Česká republika zaznamenala meziroční nárůst o 10,6 procenta, Slovensko o 7,2 procenta, Polsko o 22,2 a Maďarsko o 43,9 procenta. Nejprudší růst vykázalo Rumunsko, kde počet registrací vyskočil o 86,4 procenta.
Nejhlubší ztrátu z jednotlivých automobilek utrpěl francouzský Renault, jehož prodej klesl v lednu o 25,2 procenta a podíl firmy na trh se snížil o dva procentní body na 8,3 procenta. V propadu jej tempem 21 procent následoval německý Opel ze skupiny GM. Odbyt vozů francouzské skupiny PSA klesl o 15 procent a italský Fiat vykázal propad o 16 procent.
Největší evropská skupina Volkswagen zaznamenala nárůst prodeje o 0,7 procenta a její podíl na trhu EU se zvýšil o zhruba dva body na 23,9 procenta. Nejsilnějším růstem z masových výrobců skupiny se mohla pochlubit česká Škoda, jejíž prodej se zvýšil o 9,2 procenta a podíl na trhu vzrostl na 3,9 procenta z úrovně 3,3 procenta před rokem.
Ztráty zaznamenala většina japonských výrobců v čele s Toyotou. Vítězi byly opět značky jihokorejské skupiny Hyundai Motor. Prodej vozů Hyundai vzrostl o 18 procent a automobilů Kia se prodalo více o téměř 31 procent.