Jednou ze čtyř domácích značek bývala i Praga, která, stejně jako Škoda Mnichovo Hradiště, již nákladní auta nevyrábí. Od vyrobení prvního prototypu legendární Pragy V3S uplyne v sobotu 60 let.
Největším výrobcem nákladních aut je kopřivnická Tatra, které ale loni poklesla produkce o čtvrtinu na 702 vozů. Letňanská Avia naopak výrobu zvýšila o 23 procent na 591 vozů. Celkem 995 aut z tuzemských automobilek mířilo na export.
Zatímco domácí výroba loni zaznamenala meziroční propad o osm procent, celkový prodej nákladních aut na českém trhu se zvýšil o 46 procent na 7962 vozů. Nejprodávanější Mercedes Benz prodal 1660 aut, Avia 151 a Tatra 92 vozidel.
V ČR je registrováno přes 187.000 nákladních aut. Jejich průměrné stáří je 16,5 roku.