Čtyři největší značky měly dohromady tržní podíl přes 80 procent. Které to jsou, GfK neuvedla, ale podle neoficiálních informací byla první Nokia následovaná rychle rostoucími značkami Samsung a HTC.
Analytická firma Gartner za loňský rok očekává pokles tuzemského prodeje mobilů zhruba o jedno procento. Její odhadované absolutní číslo je přitom o jeden milion vyšší než u GfK. Nejvíce se podle Gartneru dařilo kategorii chytrých telefonů s cenou do 300 dolarů, tedy necelých 6000 korun. Jejich prodej se loni zdvojnásobil.
Podle údajů Gartneru vedla finská Nokia i v celé východní Evropě s tržním podílem přes 50 procent. Druhá tchajwanská HTC měla téměř 12 procent a jihokorejský Samsung přes devět procent. Americká společnost Apple skončila pátá se zhruba sedmi procenty trhu za japonským Sony Ericssonem. Sedmá příčka se třemi procenty patří čínské Huawei, která například na český trh pod svou značkou vstoupila teprve před několika měsíci.