Hospodářské noviny napsaly, že bývalý šéf pražského dopravního podniku (DPP) Martin Dvořák chtěl tramvajové opravny prodat Škodě Transportation za 238 milionů korun, přestože do nich DPP v minulosti investoval 851 milionů korun. Spolumajitelem Škody je Dvořákův přítel Tomáš Krsek, uvedl list. Transakci zastavila v prosinci nová pražská koalice ODS a TOP 09.
Suma 851 milionů korun je ale podle Škody Transportation hodnotou investic do opraven od roku 2001. "Ve skutečnosti byla výše investic do technologií a zařízení pouze 375 miliónů korun a byla realizována v minulých letech a je z velké části odepsána," uvedla společnost. Současnou hodnotu prý určil nezávislý znalec na 198 milionů korun. Další část jsou ceny zásob a materiálu ve výši 39 milionů korun. Zbytek částky do 851 milionů korun byly investice DPP do opravy a údržby budov, které nejsou předmětem prodeje.
Škoda Transportation rovněž upozornila, že dopravní podnik po ukončení platnosti zmíněné smlouvy získá celé vybavení včetně povinných investic Škody Transportation zpět, a to bez ztráty hodnoty. "Smlouva nepřinese dopravnímu podniku jen finanční úspory na poskytovaných službách, ale v konečné fázi představuje výrazné přenesení rizik na Škodu Transportation, především garance za materiál a opravy, náklady na vývoj a podobně, v řádech desítek milionů korun," uvedla firma.