Boeing na závadu přišel už dřív, teď ale zjistil, že problém by se mohl týkat až 55 letounů. Dreamliner je prvním dopravním letadlem na světě, které využívá speciálních odlehčených plastů s příměsí uhlíku, díky čemuž je celkově lehčí a spotřebuje méně paliva. Boeing trvá na tom, že navzdory zjištěným problémům je nový model naprosto bezpečný.
Firma začátkem února uvedla, že na zadní části trupu zaznamenala náznaky oddělování části materiálu od nosné konstrukce. Dochází k tomu ale prý jen za určitých podmínek, většinou v reakci na opakované zatížení při výrobě. Boeing teď zjišťuje, zda mají stejný problémem i další letadla, na jejichž montáži se pracuje.
"Závadu mohou mít všechna letadla, která jsme postavili, až do pořadového čísla 55," řekl novinářům šéf divize komerčních letadel James Albaugh. "Teď ten problém řešíme u letadel, která jsou ve výrobě. Letadla, která už jsme předali zákazníkům, žádné problémy s bezpečností nemají a není tam nic, co by znemožnilo jejich použití," řekl.
Evropský konkurent Airbus nedávno sdělil, že zjistil praskliny v křídlech několika letadlech A380. Evropský úřad pro bezpečnost letového provozu (EASA) pak firmě nařídil, aby zkontrolovala všech 68 letadel A380, která jsou v provozu. Úřad tím rozšířil původní požadavek, podle něhož měl Airbus zkontrolovat pouze necelou třetinu letounů.