Letos firma počítá s asi desetiprocentním propadem obratu. V lednu totiž přestala dodávat své zboží do obchodního řetězce Lidl, se kterým se nedohodla na cenách. Lidl patřil mezi tři klíčové odběratele Fruka. Dodávky rumu, vodky a meruňkovice představovaly 15 až 20 procent objemu výroby, na obratu zhruba 100 milionů korun.
Podle ředitele byl Lidl jediným obchodním řetězcem, se kterým společnost ukončila spolupráci. Část prodejního propadu se podaří nahradit exportem. "Před nedávnem jsme se vrátili z Tchaj-wanu a podařilo se nám zdvojnásobit objem dodávek absintu. Budou ho měsíčně odebírat kontejner, ročně asi 200.000 lahví. Je to obchod ziskový," uvedl ředitel s tím, že další jednání pokračují.
Cílem vedení firmy podle něj není neustále zvyšovat obrat. Některé likérky prý mají obrovské obraty, a jsou trvale v červených číslech. Fruko-Schulz se údajně nechce vydat cestou snižování procenta alkoholu ve svých výrobcích, jak to dělá konkurence. "Myslím, že tradiční lihoviny by měly zůstat takové, jako jsou. Určitě nebudeme dělat vaječný likér anebo griotku s 15 procenty alkoholu, když má mít 20," tvrdí. Vzápětí přiznal, že jako poslední na trhu snížili procento alkoholu u peprmitového likéru z tradičních 25 na 20.
Když se sníží procento alkoholu, tak firmy získávají určitý cenový náskok. Nejedlý to ale bere jako zhoršení kvality. "My se držíme tradičního množství alkoholu," uzavřel. Boj na trhu loni vyostřila stoupající cena lihu, cukru a dalších nákladů. Společnost Fruko-Schulz zvýšila ceny lihovin od ledna o čtyři procenta.
Stoprocentním vlastníkem firmy Fruko-Schulz s.r.o. je akciová společnost FURATO, kterou vlastní Josef Nejedlý a Vladislav Blecha.