Podpořit platby u obchodníků má za cíl každoroční kampaň, kterou společnost MasterCard Europe pravidelně připravuje pro držitele karet MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro. Součástí kampaně je také soutěž, v jejímž rámci budou mezi držitele karet rozděleny ceny v souhrnné hodnotě 1 800 000 korun.
Soutěže se automaticky účastní všichni držitelé karet MasterCard, MasterCard Electronic a Maestro, kteří během trvání akce uskuteční alespoň jednu platbu kartou za zboží nebo služby přesahující 400 Kč. Pravidla soutěže jsou přitom velmi jednoduchá a hráče ani v nejmenším nezatěžují. Není potřeba se nikde registrovat, vyplňovat dotazníky, odesílat odpovědi či jakkoli jinak o svou výhru usilovat. Stačí, když si majitelé platební karty osvojí její časté používání k přímým platbám v obchodech.
Celá akce, která je doprovázená reklamní kampaní, je zároveň připravena tak, aby držitele karet nestála ani korunu - za platbu v obchodě totiž není bankami účtován nakupujícímu žádný poplatek ani v případě, že se rozhodne nakupovat vánoční dárky v zahraničí. Soutěžící tak může naplno využít výhody, které jsou s používáním platebních karet spojeny, a ještě navíc může vyhrát zájezd v hodnotě 300 000 Kč.
"Cílem každoročních kampaní spojených se spotřebitelskou soutěží je podpořit platby kartami u obchodníků. Letošní soutěž přitom dává šanci na výhru i těm, kdo svou platební kartu k placení za zboží či služby používají jen zřídka," řekl Ján Čarný, generální ředitel společnosti MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovenskou republiku.
Aby měl šanci na vítězství vskutku každý, nevyhrává držitel s nejvyšším počtem transakcí u obchodníků, ale držitel s nejvyšším procentuálním nárůstem sledovaných transakcí v době soutěže. Vítězem se stane ten držitel, jehož počet plateb kartou za období soutěže ve srovnání s říjnem 2003 vzroste nejvíce.
Vítěz soutěže získá zájezd pro čtyři osoby v hodnotě 300 000 Kč a bude tak moci se svou rodinou či přáteli strávit dovolenou podle svých představ kdekoli na světě podle své volby. Dalších třicet držitelů karet s nejvyšším procentuálním nárůstem si bude moci vybrat ze zájezdů po Evropě pro čtyři osoby podle svých představ, každý v hodnotě 50 000 Kč.
Každoroční kampaň společnosti MasterCard Europe je záměrně naplánována vždy na období blížících se Vánoc. "Dá se říci, že takřka každý občan České republiky má možnost zaplatit za vánoční dárky platební kartou. Karty jsou ideálním prostředkem motivujícím zákazníky k tzv. impulzivním nákupům, protože jim umožňují nakoupit zboží i bez hotovosti již v okamžiku, kdy jej v obchodě poprvé vidí. V případě kreditní karty si jejím prostřednictvím zákazník může navíc ihned pořídit i zboží, na které by za normálních okolností musel delší dobu šetřit," uvedl Ján Čarný. I proto je konec roku ideálním časem pro apelaci na změnu platebních návyků tuzemských spotřebitelů.
Zdroj: Tisková zpráva společnosti MasterCard Europe