O inovaci začal pivovar uvažovat už loni, uvedl sládek Petr Hauskrecht. V pivovaru instalovali mikrofiltr, který zaručí trvanlivost piva po dobu čtyř měsíců. Podle Hauskrechta podobné zařízení v ČR není a ojedinělé je i v celosvětovém měřítku. Inovaci pivovar využije pro výrobu značky Starobrno.
Díky tomu, že pivo neprojde procesem pasterizace, která se používá na biologickou stabilizaci, a neutrpí tak teplotní šok, zůstává čerstvé se "správným řízem". Pivo má také lepší pěnivost. Na trhu bude od pondělí, řekl novinářům Hauskrecht, který v Brně v minulosti několik let sládkoval. Nyní působí v jiném pivovaru skupiny ve Velkém Březně. V Brně je garantem kvality místního piva.
K dnešnímu dni ve Starobrnu končí dosavadní vrchní sládek Tomáš Pluháček. Podle mluvčí pivovaru Kateřiny Beute odchází "z osobních důvodů". "Nyní budeme vybírat ve výběrovém řízení nového vrchního sládka a ředitele," řekla ČTK Beute.
Starobrno si letos připomíná 140 let od svého založení. Na tradici vaření piva chce odkazovat na novém logu nebo etiketách.
Představitelé pivovaru v minulosti uvedli, že plánují v budoucnu také mírné navýšení kapacity pivovaru ze současných 1,3 milionu hektolitrů ročně o asi deset procent. Starobrno je dnes spíše lokální značkou pro jižní a střední Moravu. Značnou část produkce stáčí do pet lahví díky lince, kterou firma pořídila před dvěma lety.
Skupina Heineken dále vaří v ČR pivo v Krušovicích a Velkém Březně. Loni skupina uvařila 2,380 milionů hektolitrů piva. Skupina zavřela pivovar v Krásném Březně. V minulosti ukončila výrobu ve Znojmě, Kutné Hoře a Lounech.