Součástí smlouvy je i opce na dalších 15 souprav. "Tento úspěch je pro nás velmi důležitý, protože Čína je prudce se rozvíjející trh s velkým potenciálem a představuje pro nás další obchodní příležitost," řekl předseda představenstva Škody Transportation Tomáš Krsek. Zakázku v Číně získalo konsorcium Škoda Electric a Kingway Transportation. Kontrakt zahrnuje 23 kompletních výzbrojí metra včetně motorů s převodovkami a nadřazeného řízení vlaku.
Firma vyhrála loni v létě výběrové řízení mezi dalšími uchazeči prý především díky technickému řešení. Dodávka na atraktivní trh s možností dalších zakázek donutila firmu vyvinout zcela nové zařízení. Čínské metro totiž využívá napájení 1500 voltů, což dosud plzeňská firma nedělala, řekl ČTK loni v listopadu generální ředitel Škody Electric Jaromír Šilhánek.
Soupravy budou jezdit v šestimilionovém městě Su-čou ležícím asi sto kilometrů od Šanghaje. Město staví nové metro. Plzeňská dodávka bude pro druhou linku o délce přes 26 kilometrů, město plánuje ještě další dvě trasy metra, uvedl už dříve Šilhánek.
Dodávaná jednotka se bude skládat ze tří motorových a dvou vlečných vozů s maximální rychlostí 90 kilometrů za hodinu. Na jednu soupravu metra připadne celkem 12 motorů, které též dodá Škoda Electric.
Škoda Electric nedávno podepsala kontrakt v hodnotě dvou miliard korun na dodávku kompletního elektrického a mechanického pohonu pro 80 čtyřnápravových elektrických lokomotiv pro turecké dráhy. Asijský trh je pro firmu velmi atraktivní, získala na něm už několik lukrativních obchodů, zejména v Koreji. Pro Hyundai Rotem zahajuje výrobu kompletních elektrických pohonů pro "lehké metro" bez obsluhy pro třetí největší jihokorejské město Incheon, což je kontrakt za téměř 400 milionů korun.