"Konec ledna a začátek února byl přitom ve znamení nižších denních výnosů, které lze přičíst zřejmě i rekordním mrazům. V těchto dnech již ale výběry rostou, v pracovní dny vybíráme až 32 milionů korun," uvedl pověřený šéf Ředitelství silnic a dálnic René Poruba. I v únoru pak pokračoval trend z ledna, kdy se na placení mýta zvýšenou měrou podílela vozidla s nejekologičtější emisní třídou Euro 5.
Absolutní počet transakcí se i v únoru přibližně shodoval se stejným měsícem loni, což znamená, že po českých silnicích jezdí zhruba stejný počet vozidel. Vývoj tak zatím nenaznačuje výraznější komplikace v tuzemském či evropském průmyslu. "Dokonce se zdá, že březen bez svátku a s rostoucími denními výběry, by mohl být rekordním měsícem za celou historii českého mýta," dodal Poruba.
Mýtné tarify od ledna v přepočtu podražily o 16 procent, výběr ale vzrostl méně kvůli přesunu části dopravců k více ekologickým vozidlům s normou Euro 5, na která se zdražení nevztahovalo. Mýtná povinnost se již více než dva roky vztahuje na všechna nákladní vozidla, jejichž hmotnost přesahuje 3,5 tuny. Kategorie menších vozidel do 12 tun se přitom na vybraném mýtném podílí 11 procenty, podíl těžších kamionů je 88 procent. Zbytek tvoří autobusy. V mýtném systému je aktuálně zaregistrováno přes 598.000 vozidel.