Již druhý měsíc po sobě prodej překonal i ty nejoptimističtější očekávání. Podle analytiků je to známkou toho, že se zvyšuje důvěra spotřebitelů a ekonomická situace se zlepšuje. Analytici čekali, že v celoročním přepočtu se prodá 14 milionů aut, nejvyšší odhad počítal s prodejem 14,4 milionu vozů.
Z celkového počtu prodaných aut bylo 23 procent malých. V prosinci tento podíl činil 17,9 procenta. Poptávku o malé vozy spustil prudký růst cen ropy a benzinu, který přiměl spotřebitele vyhledávat úspornější modely. Při posledním prudkém růstu cen benzinu v USA v roce 2008, kdy benzin stál asi dolar za litr, se prodej malých aut podílel na celkovém prodeji vozů 27 procenty.
Prodej Fordu se v únoru meziročně zvýšil o 14 procent. Z toho prodej malého modelu Ford Focus se více než zdvojnásobil. Prodej Chrysleru stoupl o 40 procent, Volkswagenu o 42,5 procenta a automobilky Kia o 37,3 procenta. Vyšší prodej zaznamenaly i firmy General Motors, Toyota, Honda a Nissan.
Automobilový průmysl se nyní třetím rokem snaží oživit z prudkého poklesu, který způsobil v roce 2009 krach automobilek GM a Chrysler. Za deset let do roku 2007 se v zemi prodalo kolem 17 milionů vozů ročně, loni to bylo jen 12,8 milionu vozů.
Prodej aut je také jedním ze sledovaných indikátorů spotřebitelské poptávky a ochoty Američanů nakupovat drahé zboží, napsaly agentury AP a Reuters.