Objem úvěrů Home Creditu se loni zvýšil o 38 procent na 3,936 miliardy eur (98,4 miliardy Kč). Počet klientů v roce 2011 klesl o dvě procenta na 4,4 milionu. Počet distribučních míst se zvýšil o 24 procent na 72.400.
"Hlavním motorem růstu pro nás i nadále zůstává Rusko, během roku se nám ale také podařilo konsolidovat tržní pozice v České republice a na Slovensku. V roce 2012 budeme pokračovat v diverzifikaci nabídky produktů spotřebitelského financování. Na trzích, na kterých máme bankovní licence, budeme dále zvyšovat objem vkladů," uvedl generální ředitel Home Creditu Alexander Labak.
Na růstu objemu úvěrů má největší podíl pokračující růst hotovostních úvěrů, jejichž objem se loni téměř zdvojnásobil. Na konci roku 2011 činil jejich podíl na celkovém objemu úvěrů 44,1 procenta.
Kvalita úvěrového portfolia Home Creditu se v roce 2011 stabilizovala. Podíl nesplácených úvěrů na hrubém objemu úvěrů poklesl na 8,5 procenta proti 10,1 procenta na konci roku 2010.
Skupina Home Credit B.V. je od roku 2002 předním poskytovatelem spotřebitelského financování v Rusku, od roku 1997 v ČR, od roku 1999 na Slovensku, od roku 2005 v Kazachstánu, kde drží menšinový podíl, a od roku 2007 v Bělorusku.
Skupina je součástí skupiny PPF Group N.V., což je jedna z největších finančních a investičních skupin ve střední a východní Evropě. Jejím hlavním akcionářem je Petr Kellner. Skupina PPF rozvíjí služby spotřebitelského financování také v Asii, zejména v Číně (od roku 2007), ve Vietnamu (od roku 2009) a zkoumá příležitosti pro vstup na další rozvíjející se trhy v regionu.