Firma se porušení zákona dopustila podle ČNB tím, že zajišťovala setrvání svých klientů v pojistném vztahu směnkami, zamlčovala informace o pojistných produktech a nabízela finanční odměny za získávání zájemců o výkon zprostředkovatelské činnosti v pojišťovnictví.
IFP na svých internetových stránkách uvádí, že jejím cílem je "poskytovat kvalitní finanční služby nejen v rámci České republiky, ale v celé Evropě" a pomáhat klientům při finančním plánování.
Na činnost IFP již dříve upozornila nezisková organizace HELP, která na Facebooku svolává k hromadné žalobě. IFP podle organizace láká na pracovní nabídku Čechy, jimž prý podstrčí pojišťovací produkt od České podnikatelské pojišťovny, jakožto podmínku ke spolupráci. Za každého nového člena, kterého pak přivedou a jenž podepíše stejnou smlouvu, vyplácejí provize, aniž by jejich klienti byli registrováni u ČNB. "Pro případ, že by klienti vypověděli investiční životní pojištění, které jim IFP sjednalo, vymáhají 48.000 Kč pokutu, neboť klienti pod šikovným nátlakem podepsali směnku," uvádí organizace HELP.