"Většina staveb ale bude hotová už letos, na příští rok zbývá část mostů přes Prokopovu ulici a prodloužení podchodu z hlavního nádraží do Šumavské ulice," dodal. Podle Krause budou mít pro řidiče největší dopady uzavírky v Prokopově ulici. Úplná uzavření tam budou letos od 29. března do 19. dubna a 5. a 6. června. Částečné uzavírky, kdy bude v ulici jezdit jen MHD, budou platit od 20. dubna do 4. června a od 7. do 30. června. Termíny jsou předběžné. "Objízdná trasa povede po ulicích U Trati, Mikulášské, Sirkové a Americké," dodal. Termíny uzavírek na rok 2013 budou stanoveny počátkem příštího roku. Po dokončení mostů v Prokopově ulici tam budou čtyři koleje, po dvou na Cheb i Domažlice.
Méně frekventované Denisovo nábřeží už je úplně uzavřeno od minulé neděle až do 15. května. Do července budou následovat dvoudenní uzavírky vždy jednou za sedm až deset dní a letos v září a říjnu se plánují ještě asi desetidenní uzavírky. Důvodem je stavba nejdelšího ze všech mostů, přes Radbuzu, jehož rozpětí bude 116 metrů. Most bude hotový v listopadu 2012, stejně jako mosty přes Vejprnickou ulici a Vejprnický potok ve Skvrňanech. Při stavbě nového mostu o délce 32 metrů přes Vejprnickou ulici bude od 8. března až 30. listopadu 2012 silnice neprůjezdná pro vozy nad 3,5 tuny. Objízdná trasa povede přes Domažlickou ulici. Dvoudenní úplné uzavírky tam čekají řidiče na přelomu března a dubna, 19. a 20. května, 21. a 22. července a 11. a 12. září. Výstavba 36metrového mostu přes Vejprnický potok se dotkne jen chodců.
Při rekonstrukci stanice Jižní předměstí bude kvůli budování opěrné zdi omezena doprava na Borské ulici a kvůli přeložce vodovodu úplně uzavřena Hálkova ulice. V Purkyňově ulici vznikne ještě nový podchod pro pěší, současný bude uzavřen od července do září 2012.
Stavba Průjezd železničním uzlem Plzeň ve směru III. železničního koridoru za 942 milionů bez DPH je další na trase z Prahy do Chebu. Už je hotový úsek z Plzně Jižního předměstí do Chebu a dodělávají se části z Berouna do Zbiroha a ze Zbiroha do Rokycan.
Rozšíří se kolejiště při výjezdu ze stanice ve směru na západ na dvě dvojkolejné tratě, na koridorovou do Chebu a na trať s projektovanou traťovou rychlostí 200 km/hod. směrem do Domažlic a za hranice. Na přidání jedné koleje a prodloužení podchodů na obě strany do města a k zastávkám MHD se v Plzni čekalo 20 let. Z hlavní budovy plzeňského hlavního nádraží se po dokončení stavby cestující dostanou na jedné straně do Šumavské ulice, na druhé do Železniční.