Na slabém lednovém růstu se velkou měrou podílel pokles prodeje v Číně, který byl důsledkem tamějších oslav lunárního nového roku. V prvních dvou měsících letošního roku se celosvětový prodej koncernu Volkswagen zvýšil o 7,7 procenta na 1,29 milionu vozů.
Automobilka již dříve oznámila, že tempo růstu prodeje její vlajkové značky VW v únoru zrychlilo na 17,7 procenta z lednových 0,1 procenta. V prvních dvou měsících roku prodej stoupl o osm procent na rekordních 818.800 vozů. Česká divize Škoda Auto tento týden uvedla, že za první dva měsíce letošního roku zvýšila prodej o 11,6 procenta na 147.505 vozů.
Skupina Volkswagen loni prodala rekordních 8,16 milionu vozů, o 14 procent více než v roce 2010. Do roku 2018 chce zvýšit prodej na více než deset milionů vozů a stát se největší automobilkou na světě. Kromě Škody a hlavní značky VW patří koncernu rovněž značky Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Seat.