"V souvislosti s extrémně nízkými teplotami v uplynulých týdnech evidujeme asi 1800 škod na majetku našich klientů za celkem více než dvacet milionů korun," řekl ČTK Jan Marek z tiskového oddělení České pojišťovny. Škody podle něj vznikaly především v souvislosti s vodou. Lidé v majetkových škodách proto hlásí nejvíce prasklá vodovodní potrubí, stoupačky či topná zařízení. "Hlavní nápor hlášení vždy zaznamenáváme s následným oteplením, které přichází po mrazech, kdy z prasklin začne vytékat voda a škody se naplno projeví," dodal.
Generali klienti dosud nahlásili na 300 škod, které mohou přímo či nepřímo souviset s mrazivým počasím z první poloviny února letošního roku. Dosud nahlášené pojistné události se podle mluvčího pojišťovny Jiřího Cívky blíží desetimilionové hranici. "Únorové mrazy tak způsobily klientům Generali více škod než přírodní živly za celý leden letošního roku. Účet mrazu není stále ještě uzavřen," podotkl.
Klientům Allianz přes 500 škod způsobil klasický mráz, dalších asi 200 škod bylo z tíhy sněhu, necelá stovka škod pak z lokálních povodní. Výrazný růst zimních škod již likvidátoři Allianz nečekají. "Podle našeho odhadu je 80 až 85 procent z nich již nahlášeno a očekávají se další registrace hlavně z rekreačních objektů, kam teprve jejich majitelé v příštích týdnech přijedou," podotkla mluvčí pojišťovny Dagmar Koutská.
ČSOB Pojišťovna odhadla počet škod z únorového mrazu na 600 až 700, jejich objem na 30 milionů Kč. V období extrémních mrazů zaznamenala i vyšší počet autonehod a poruch vozidel. Řidiči často nezvládali jízdu na kluzkých vozovkách a enormní byl i počet volání na asistenční službu.
Počet žádostí o urgentní pomoc vzrostl v té době o 800 procent, uvedla ČSOB Pojišťovna. Nejčastěji to byly žádosti o odtah kvůli zamrzlé naftě, vybité baterii a poruchám motoru. Zvýšil se i počet požárů. Lidé často přetápěli svá kamna a komíny, výjimkou nebyly ani "výbuchy" přetopených kotlů, poznamenal mluvčí pojišťovny Petr Milata.