"Držíme se našeho cíle vyrobit v roce 2012 přes 400.000 vozidel. Jsme si jistí, že tohoto cíle dosáhneme," uvedl šéf společnosti Volkswagen Slovakia Albrecht Reimold. Po vypuknutí globální ekonomické krize výroba v slovenské továrně Volkswagenu klesla, od roku 2010 produkce závodu vzhledem k oživení poptávky po sportovně-užitkových vozech (SUV) ale roste.
Volkswagen se na Slovensku v minulosti zaměřoval právě na montáž SUV vozů značek Volkswagen Touareg a Audi Q7, jakož i výrobu části vozu Porsche Cayenne. Na celkové produkci závodu se tato kategorie vozů v minulém roce podílela 93 procenty. Loni na podzim závodu přibyly do výrobního portfolia malé vozy Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen up!, které jsou postaveny na stejné platformě. Prakticky všechna loni vyrobená vozidla směřovaly na export, zejména do Německa a Číny.
Kromě montážní haly v Bratislavě má Volkswagen na Slovensku závod také v Martině, kde zvýšil výrobu komponentů na nový rekord 34 milionů kusů. Obrat slovenské divize německé automobilky v minulém roce vzrostl o 28,5 procenta na 5,19 miliardy eur (127,5 miliardy Kč), investice se zvýšily o třetinu na 225,5 milionu eur. Čistý zisk stoupl o čtyři pětiny na 135 milionů eur.
Letos se Volkswagen na Slovensku připravuje na výrobu prvního elektromobilu v rámci koncernu. Vůz s elektrickým pohonem, který přijde na trh v příštím roce, bude variantou malého vozidla řady New Small Family. Do roku 2016 plánuje Volkswagen investovat na Slovensku 1,5 miliardy eur do rozšíření produkce produkce aut a výstavby nové svařovny. K 8400 zaměstnancům slovenského závodu by letos by mělo přibýt dalších 650 lidí.
Představitelé slovenské divize Volkswagenu se opatrně staví k plánům nastupující vlády levicového Směru-SD, který chce mimo jiné více zdanit nejziskovější firmy. To by postihlo i závod Volkswagen. Reimold doufá, že nový kabinet pravděpodobného premiéra Roberta Fica bude spolupracovat s průmyslníky.