Škoda se tak vrací po letech na tradiční trh, kde jezdí stále stovky elektrických lokomotiv z Plzně a podle vicepremiéra a ministra infrastruktury tam mají dodnes výbornou pověst. "Pracují dobře, jsou velmi spolehlivé," dodal. Nové vlaky budou jezdit stovky kilometrů z Charkova směrem na Kyjev a po evropském šampionátu také do Doněcku a Dněpropetrovsku. Uvedl, že Ukrajina chce nakoupit stovky nových vlaků. "Se Škodovkou nyní projednáváme možnosti společné výroby vlaků na Ukrajině," řekl Kolesnikov. Jednání o spolupráci, tedy o tom, co by se vyrábělo v Česku a co na Ukrajině, by měla vyvrcholit za dva měsíce.
Ukrajina s významnou železniční sítí je podle obchodního ředitele Škody Transportation Jaromíra Jelínka pro Škodovku velmi významným partnerem a je velmi pravděpodobné, že bude mít zájem o další hotové soupravy z Česka. "Záleží ale hodně na tom, jakou referenci získají první dva vlaky," dodal.
První soupravu nyní převezou do Charkova, kde podstoupí homologační proces. Druhý vlak, který už je hotový, by měl být expedován za tři týdny. Podle šéfa Ukrajinských železnic Volodymyra Kozaka půjde o jednu z vlajkových lodí železniční flotily Jižní dráhy. Kapacita vlaku je 645 sedících, včetně stojících činí 1200 lidí.
Ukrajinci ocenili velmi dobré technické parametry, vysokou kapacita vlaku a rapidní zlepšení komfortu pro cestující. Moderní vybavení vlaku zahrnuje bistro vůz, komunikační zařízení, klimatizaci i připojení k internetu. V každém z vozů je čtveřice obrazovek s filmy nebo televizními přenosy. Kamerový systém umožňuje posádce vlaku sledovat dění uvnitř. Cestující mohou průvodčí a strojvedoucího kontaktovat pomocí komunikačního systému. Vnější "antigraffiti nátěr" brání poškození vozů.