Škoda Auto v únoru prodala 72.100 aut, meziročně o 13 pct více

13.03.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Mladoboleslavská Škoda Auto v únoru prodala 72.100 aut, což je meziročně o 13,1 procenta více. Zvýšený zájem o české automobily firma zaznamenala na všech trzích, zejména v Evropě, Indii a Číně. Podíl značky na světovém trhu činí 1,5 procenta. ČTK to dnes sdělil mluvčí automobilky Jozef Baláž. Škoda zvýšila prodej také v lednu, kdy prodala rekordní počet 75.400 aut. Celkem zatím letos automobilka prodala 147.500 aut, což je meziroční nárůst zhruba o 12 procent.

 

Na západoevropských trzích automobilka zákazníkům dodala 27.700 aut, před rokem jich bylo o 200 méně. Podle Baláže automobilka v tomto regionu zvýšila svůj podíl na trhu na 3,2 procenta. "Obzvláště dynamicky se vyvíjely prodeje ve Švýcarsku, kde se česká značka v pořadí celkových prodejů umístila na druhém místě za značkou Volkswagen," uvedl Baláž.

Ve Švýcarsku se prodej zvýšil o 24 procent na 1500 prodaných vozů, ve Francii automobilka prodala 1800 aut, což bylo téměř o 16 procent více. Prodeje vzrostly také o 19 procent ve Finsku, na největším trhu v Německu firma prodala 9900 aut, tedy o 800 více než před rokem.

Ve střední Evropě se prodej zvýšil o 7,7 procenta téměř na 11.000 prodaných aut. Proti loňsku to je o 800 více. Tuzemský trh byl podle Baláže v únoru stabilní, automobilka na něm prodala téměř 4800 aut. O více než pětinu vzrostly prodeje na trzích v Chorvatsku a Polsku. Ve východní Evropě nejrazantněji vzrostl zájem o česká auta v Rusku, kde si zákazníci koupili 6800 vozů. Je to meziroční nárůst o 39 procent.

Na růstových trzích v Číně se v únoru prodalo zhruba 17.100 aut, což bylo o 19 procent více než před rokem. V Indii automobilka zvýšila odbyt téměř o polovinu. Prodala tam 3500 aut, před rokem jich bylo 2400. Podle Baláže tvořil přes polovinu prodaných aut v Indii model Škoda Rapid, který byl vyvinut speciálně pro tento trh. Pozitivně se podle automobilky vyvíjely i další trhy. V Egyptě meziročně prodej vzrostl pětkrát v Austrálii se prodalo třikrát víc aut.

Škoda Auto v únoru prodala 33.300 vozidel Octavia, 19.800 fabií, 7500 aut Superb, 6200 modelů Yeti, 2900 roomsterů, 2000 modelů Rapid v Indii a 400 modelů Citigo v ČR. Nejvíc se zvýšil zájem o model Yeti, jehož prodej meziročně vzrostl o 29,2 procenta. Následovala Octavia s nárůstem 17,2 procenta. Naopak o 12,5 procenta poklesl prodej aut Superb.

Škoda Auto prodala v roce 2011 rekordních 879.200 aut. Meziročně prodej zvýšila o 15 procent. V roce 2010 největší česká automobilka prodala 762.600 vozů. Automobilka chce do roku 2018 zvednout roční prodej na 1,5 milionu aut.

mar dr

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK