"Dohodli jsme se na takovém nastavení podmínek provozování letky ATR, které výrazně zefektivní její fungování, a tím umožní její zachování ve struktuře Českých aerolinií," uvedl viceprezident pro letový provoz Českých aerolinií Marek Týbl. Holidays Czech Airlines budou moci volnou kapacitu letadel ATR využívat, dodal.
Úmysl převést letadla z Českých aerolinií do Holidays Czech Airlines oznámil dopravce loni v listopadu. ČSA to tehdy ospravedlňovaly novou obchodní strategií, ve které se do budoucna chtěly zaměřit výhradně na dopravu proudovými letadly na delší vzdálenosti. Podle dřívějšího vyjádření Hejskové měly Holidays Czech Airlines větší možnosti s těmito letouny určenými na krátké tratě efektivně nakládat, například je pronajímat třetím stranám.
Podle ČSA je součástí dohody i změna odměňování pilotů turbovrtulových letounů ATR. Jejich platy budou od dubna více výkonově orientované. Odměny pilotů se vloni podle ČSA staly jedním z hlavních důvodů, proč sdružení dopravních pilotů protesty zahájilo. To ale sdružení CZALPA odmítlo s tím, že mu šlo hlavně o zachování pracovních míst a konkurenceschopnosti ČSA na trhu síťových leteckých dopravců.
Protest pilotů začal 1. prosince, kdy kvůli němu musely ČSA zrušit 25 zpátečních letů. Na místo vlastních zaměstnanců si České aerolinie najaly letadla a posádky zahraničních společností. Tyto společnosti pro ČSA uskutečnily celkem 70 letů.