Kofola loni zvýšila tržby o 4,5 procenta na 7,945 miliardy korun

20.03.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Krnov (Bruntálsko) 20. března (ČTK) - Nápojářská skupina Kofola sídlící v Polsku, do které patří i česká Kofola, v loňském roce zvýšila svůj obrat o 343,7 milionu korun, tedy 4,5 procenta, na 7,945 miliardy korun. Hrubý zisk Kofole klesl o 184 milionů korun, tedy 6,4 procenta, a činil 2,696 miliardy korun. Provozní zisk však stoupl o 56,3 procenta na 341 milionů a ukazatel EBITDA stoupl na 13,2 procenta. ČTK o tom informovala mluvčí Kofoly Hana Nováková. Letos se firma bude soustředit na inovace, velké naděje vkládá do Kojenecké vody Rajec, nového produktu, který nyní uvádí na trh.

Mluvčí uvedla, že největší vliv na hospodářské výsledky měly pokračující růst cen surovin, velmi tvrdý konkurenční trh, ale i nestabilní situace v eurozóně. Mezi položkami, které mají největší vliv na zvyšující se ceny nealko nápojů, jsou ropa a polotovary pro výrobu PET lahví, cukr, isoglukóza a ovocné koncentráty.

Podle generálního ředitele Kofoly Jannise Samarase, který nedávno zvítězil v soutěži o podnikatele roku České republiky, znamenal rok 2011 pro Kofolu jednu z nejtěžších zkoušek v historii. Hospodářský výsledek ale podle něj ukazuje, že Kofola je zdravou a efektivní firmou. "Očekávám, že rok 2012 nebude jiný. Eurozóna bude procházet důležitou zkouškou, důvěra spotřebitelů tomu bude jistě odpovídat, ceny surovin pravděpodobně porostou, jednání s řetězci o obchodních podmínkách budou nadále velmi obtížná," uvedl Samaras v tiskové zprávě s tím, že Kofola bude pokračovat v efektivním řízení nákladů, inovacích a investicích do zdravějších nápojů.

V těchto dnech uvádí Kofola na trh svůj první produkt pro děti do tří let a nastávající maminky, Kojeneckou vodu Rajec. "V segmentu neochucených vod jsou kojenecké vody v Česku zastoupeny pouhými 2,4 procenta. Oproti tomu třeba na Slovensku je to 7,2 procenta, tedy třikrát tolik. V této kategorii vidíme příležitost pro silný růst,“ uvedl marketingový ředitel Kofoly Jiří Vlasák.

V loňském roce Kofola koupila společnost Pinelli, která vyrábí energetické nápoje Semtex a Erektus. Také zprovoznila novou linku na nápoje bez konzervantů v Mnichově Hradišti. Společnost Kofola je součástí stejnojmenné skupiny Kofola sídlící v Polsku. Skupina působí kromě Česka ještě v Rusku a na Slovensku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.

Skupina Kofola zaměstnává kolem 2000 lidí, v Česku jich je zhruba 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku.

Hospodářské výsledky skupiny Kofola (v tisících Kč):

2011 2010 Změna 2011/2010 Změna 2011/2010 (%) Tržby 7,944.548 7,600.856 343.692 4,52 Hrubý zisk 2,695.874 2,880.006 -184.132 -6,39 Provozní zisk (EBIT) 341.165 218.323 122.842 56,27 EBITDA 807.045 712.878 94.167 13,21

Pozn.: všechny hodnoty jsou přepočteny z polského zlotého průměrným kurzem za období 1. 1. 2011 až 31. 12. 2011 (1 CZK = 0,1682 PLN)

Zdroj: Kofola

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK