"Tyto finanční zdroje jsme použili jak k přípravě výroby nových modelů, tak k rozšíření výrobní kapacity našich závodů a jejich inovaci, a to především zde v České republice," uvedl Vahland.
Závod v Mladé Boleslavi začne vyrábět třetí, kompaktní model a výrobní kapacitu firma navýší z 800 na 1200 vozů denně. Navýšení výroby se dočká také závod v Kvasinách, odkud by mělo vyjíždět 100.000 modelů Yeti ročně. Kvasiny také budou vyrábět sady pro ruský závod v Nižném Novgorodu.
Závod ve Vrchlabí společnost přestavuje tak, aby od konce letošního roku mohl vyrábět dvojspojkové převodovky DQ200. Vedení společnosti opět potvrdilo, že si zaměstnanci závodu udrží svá místa.
Automobilka investovala také do Servisního školicího zařízení v Kosmonosech a školicího zařízení pro lisovnu v Mladé Boleslavi. Tamtéž automobilka rozšiřuje také logistické středisko Lean Center a převzala zkušebnu nárazových testů v Úhelnici. "Na počátku roku jsme schválili rozšíření centra technického vývoje v Česaně," řekl Vahland. Zde pracuje 2000 zaměstnanců na vývoji budoucích modelů.
Firma se podle předsedy představenstva také zaměřila na intenzivnější růst ve východní Evropě a Asii. Ruský závod v Nižném Novgorodě na konci letošního roku přejde na kompletní výrobu modelu Yeti. Tentýž vůz bude od roku 2013 produkovat závod v čínské Šanghaji. Ten se v budoucnu zaměří také na výrobu čínské verze kompaktního modelu.
Škoda Auto loni prodala rekordních 879.200 aut, což představuje meziroční nárůst o 15 procent. Tržní podíl dosáhl 1,4 procenta. Konsolidovaný zisk zvýšila o 82 procent na 16,1 miliardy Kč. Celosvětově automobilka vytvořila 1850 nových pracovních míst. Strategickým cílem firmy je prodávat v roce 2018 1,5 milionu aut ročně.
jun mol