Na růstu prodeje piv v tuzemsku se podílela zejména desetistupňová a dvanáctistupňová piva značky Krušovice. Druhým důvodem podle Hauptmanna byl zvýšený prodej piv značky Zlatopramen, které se stáčejí do plastových lahví o obsahu jeden a půl litru.
"Po dvou letech poklesu trhu s pivem se rok 2011 vyznačoval mírným růstem. Rok 2012 však přináší nové výzvy. Doba zůstává nejistá a dosažení našich cílů bude letos ovlivněno ekonomickým vývojem v Evropě i jeho dopady na chování a kupní sílu českých pivařů," komentoval výsledky generální ředitel Heineken ČR Etienne Strijp.
Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V ČR má rozsáhlé portfolio značek, které obsahuje mimo jiné Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák, nealkoholické Fríí a další. V současné době je Heineken ČR třetím nejsilnějším hráčem na domácím trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější vývozce piva.
mar jpt