"Počet obecních úřadů s vysokorychlostním internetem se výrazně zvýšil," řekla Eva Skarlandtová ze statistického úřadu. V celém Česku je podle ní jen 18 radnic, které internetové připojení nemají vůbec.
Většina organizací veřejné správy nabízí na webu informace k různým životním situacím. Horší už je to ale s nabídkou formulářů ke stažení nebo s možností úplného elektronického podání. "Například administrativní formulář ke stažení nabízelo 48 procent obecních úřadů, ale jeho on-line vyplnění umožňovalo již pouhých 13 procent úřadů," poznamenala Skarlandtová.
Bez osobní návštěvy úřadu se například neobejde předkládání osobních a matričních dokladů, žádosti musí být na originálním tiskopisu, přikládat je třeba také další doklady či fotografie. Omezujícím faktorem může být podle statistiků také požadavek, aby občané pro úplné elektronické vyřízení měli elektronický podpis.
Využívání internetu jednotlivců vůči státní správě se loni skokově zvýšilo z 22 na 40 procent. "Důvodem bylo probíhající sčítání lidu, domů a bytů 2011," uvedl Martin Mana z ČSÚ. Také díky statistickému šetření se loni podíl jednotlivců využívajících ve styku s veřejnou správou internet dostal na průměr Evropské unie.