"Rok 2011 byl z hlediska prodejů kol poměrně příznivý," uvedl Kohoutek, podle kterého prodeji jízdních kol loni přálo teplé počasí. Naopak v roce 2010 deštivé jaro prodejcům bicyklů do karet nehrálo a poptávku tehdy nepříznivě ovlivnila také doznívající hospodářská krize.
Pozitivní vliv na prodej jízdních kol v poslední letech má stále hustší síť cyklostezek. "Vznikají poměrně zajímavé možnosti pro aktivní využití volného času, což nejlépe dokumentuje přetíženost těch nejatraktivnějších úseků cyklostezek o víkendech," podotkl Kohoutek.
Zhruba 50 až 60 procent bicyklů prodaných v Česku tvoří krosová kola, což je podle Kohoutka evropský a možná i světový unikát. Krosová kola jsou poměrně univerzální a lze s nimi jezdit po silnici i v lehčím terénu. "V žádné jiné zemi EU není tento typ kola tak výrazně zastoupen v portfoliu prodaných typů kol," podotkl.
Druhou nejoblíbenější kategorií jsou kola horská se zhruba třetinovým podílem, přičemž Češi v posledních letech neváhají kupovat dražší modely. "U specializovaných prodejců se nyní nejvíce prodávají (horská) kola v cenové kategorii od 10.000 do 20.000 korun, zatímco před zhruba deset roky převažovala kola do 10.000 korun," uvedl Kohoutek, podle kterého na levnější modely se specializují hypermarkety a zčásti také sportovní řetězce, které už ale do své nabídky začínají zařazovat i dražší varianty horských kol.
Většina jízdních kol se v Česku prodá přes specializované obchody, současně ale rostou příjmy sportovních řetězců. Na tuzemském trhu je zhruba 800 nezávislých prodejců jízdní kol. Prodej jízdních kol předloni v Česku ukončily společnosti Halfords a Mountfield, na druhou stranu byla otevřena první prodejna sportovního řetězce Decathlon.
Prodej jízdních kol v ČR: 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 počet prodaných kol 320.000 350.000 390.000 370.000 380.000 330.000 370.000 až 390.000*
* odhad
Zdroj: Zdroj: bike-eu.com, ASPK