"Jde o rozhodnutí v reakci na polskou žádost", zdůvodnil odklad ministr dopravy Pavel Dobeš. Otevření stavby, která je posledním úsekem dálnice spojující Ostravsko s polskou dálnicí A1, je koordinováno s postupem prací v Polsku. Právě přelom července a srpna je podle polského ministerstva dopravy reálné datum pro zprovoznění návazného úseku dálnice A1 mezi Świerklanami a Gorzyczkami.
Stavba D47 mezi Bohumínem a hraničním přechodem je dlouhá přes šest kilometrů, její součástí je 21 mostů a jedna mimoúrovňová křižovatka. V poslední době je mediáně známý zejména úsek mezi Ostravou a Bohumínem, kde Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) reklamuje u zhotovitele, kterým je společnost Eurovia CS, celkem 901 vad. Podle ŘSD firma použila při stavbě nevhodný materiál, kvůli kterému se povrch vozovky na několika místech zvlnil. To ale zhotovitel popírá.
Protože i úsek mezi Bohumínem a státní hranicí stavěla stejná firma, plánuje ŘSD provést důkladné kontrolu prověření technického stavu českého úseku dálnice. „Máme v plánu obrátit se s žádostí o garanci perfektního stavu na francouzského majitele zhotovitele. Očekáváme, že dostaneme jednoznačnou záruku, že je úsek dálnice bez vad a že se vyhneme podobným problémům, jako nyní řešíme u sousedního úseku (Ostrava - Bohumín)," řekl ředitel ŘSD René Poruba.