Region Asie a Tichomoří se loni zasloužil o největší růst, tržby se tam zvýšily asi o 42 procent, a celá oblast se tak na celkových tržbách Prady podílí už z 35 procent. O rok dříve to bylo kolem 30 procent. Firmy jako je Prada jsou tudíž vůči potížím globální ekonomiky takřka imunní, protože výpadek tržeb ve vyspělých zemích jim bohatě vynahrazuje právě silný růst v Asii.
Výsledek hladce překonal odhady analytiků, kteří v anketě agentury Thomson Reuters v průměru očekávali zisk 416 milionů eur. Na letošní rok už ale investoři počítají se zpomalením růstu, neboť Čína, na kterou Prada hodně spoléhá, nedávno zhoršila výhled ekonomiky. Se zpomalením růstu tak v Číně počítá i konkurence, například šéf společnosti Samsonite International Tim Parker avizoval, že tempo růstu tržeb jeho firmy zpomalí z loňských 48 procent možná až na 20 procent.
Prada, která sídlí v Miláně, se stala veřejně obchodovanou společností teprve nedávno. Firma loni v létě vstoupila na akciovou burzu v Hongkongu, což byl strategický tah. Výrobci luxusních doplňků teď zažívají zlaté časy právě díky růstu Číny, kde noví příslušníci střední třídy své společenské postavení upevňují i vlastnictvím drahého značkového zboží.
Akcie Prady od začátku roku zpevnily o více než 40 procent a prodávají se za zhruba 50 hongkongských dolarů. To je blízko jejich rekordu. Vedou si tak mnohem lépe než index hongkongské burzy Hang Seng, který má letos zisk asi 12 procent. Většina analytiků má navíc pro akcie Prady doporučení "koupit" či "rozhodně koupit". Tržní hodnota skupiny tak nyní dosahuje asi 16 miliard amerických dolarů (téměř 299 miliard Kč).
Módní dům Prada v roce 1913 založil italský podnikatel Mario Prada, který zpočátku prodával jen kožené tašky, kufry a stříbrné předměty. Ty od něj nakupovali hlavně příslušníci evropské elity.