Zaměstnanci automobilky budou nově dostávat bonus za splnění výrobního plánu ve výši 50 procent základní mzdy. Příplatek za práci v noci a o víkendu se zvýší z 13 na 15 procent. Zaměstnanci, kteří trvale pracují v prostředí, kde je kvůli povinnému používání ochranných prostředků ztížen pohyb, vidění a dýchání, budou nově dostávat hodinový příplatek čtyři koruny. O 100 korun se na 1400 korun za měsíc zvyšuje bonus za plnou docházku.
Personální ředitel společnosti Jaromír Radkovský uvedl v tiskové zprávě, že vedení firmy oceňuje přístup odborových organizací, které akceptovaly kompromis za složité ekonomické situace, v jaké se nachází automobilový průmysl. "Shodli jsme se, že našim společným zájmem je důstojný nárůst platů a zároveň zachování konkurenceschopnosti v tvrdé hospodářské soutěži automobilek na evropském trhu," uvedl Radkovský.
Vyjednávání o kolektivní smlouvě trvala více než tři měsíce a měla 13 kol. V automobilce působí dvě odborové organizace, které vyjednávaly společně. "Nejsme sice úplně nadšeni, ale po mnoha jednáních jsme se nakonec domluvili. A to je asi nejdůležitější," uvedl předseda Nezávislých odborů Hyundai Czech Petr Němeček.
Předák odborové organizace Kovo Radek Kuchař potvrdil, že jednání byla opravdu složitá a dohoda se rodila těžce. "Původně jsme chtěli mnohem více, přesto vnímáme dosažený nárůst mezd celkem pozitivně. Výsledek bereme jako akceptovatelný zejména při znalosti složité ekonomické situace, která je, ale i jako velmi zajímavý vzhledem k situaci u ostatních zaměstnavatelů v moravskoslezském regionu," uvedl Kuchař.
Automobilka nyní zaměstnává 3500 lidí.