"Skončila doba, kdy byly zakázky výhodné hlavně pro stavební firmy," řekl listu pověřený ředitel ŘSD René Poruba. Přesto čeká, že se do soutěže kvůli nedostatku práce přihlásí desítky firem. Při rozhodování v soutěži bude mít devadesát procent váhy cena, deset procent délka záruky nad deset let. Společnosti musí také splnit požadavky na technické vybavení, například určitý počet bagrů či zajištění obalovny. "Je to ochrana před garážovými firmami," upozornil Poruba.
Někteří zástupci stavařů se na ŘSD zlobí kvůli desetileté záruce, která není v českém stavebnictví běžná. Kritizoval ji například šéf Svazu podnikatelů ve stavebnictví Václav Matyáš, který uvedl, že podle novely zákona o veřejných zakázkách je záruka 60 měsíců. Desetiletá garance naopak nevadí firmě Skanska. "Je to požadavek, který určuje investor a my se mu musíme přizpůsobit," řekla mluvčí společnosti Lucie Nováková.
ŘSD chce od července začít s modernizací celkem pěti úseků D1 mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru. Do konce března pro ně chce mít stavební povolení, už minulý týden ministerstvo povolilo modernizaci devítikilometrového úseku dálnice D1 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší na Žďársku. Opravu dálnice podnik připravuje tak, aby mohla být spolufinancována z prostředků EU. Na modernizaci dálnice je v plánu staveb dopravní infrastruktury vyčleněno 23,6 miliardy korun.