Bez zahrnutí miniautomobilů, což jsou vozy s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů, se prodej minulý měsíc meziročně zvýšil o 78 procent na téměř 498.000 vozů. Domácí prodej největší japonské automobilky Toyota Motor se bez započtení luxusní značky Lexus více než zdvojnásobil. Prodej konkurenta Nissan Motor stoupl o více než tři čtvrtiny a prodej Honda Motor o více než polovinu, napsala agentura Reuters.
Japonská asociace výrobců automobilů (JAMA) v lednu předpověděla, že prodej aut v Japonsku v celém letošním roce stoupne o 19 procent na více než pět milionů vozů po loňském propadu o 15 procent. Prognóza JAMA nezahrnuje miniautomobily.
Poptávka by podle asociace letos měla být podpořena hospodářským oživením v oblastech, které loni zasáhlo zemětřesení, a daňovými úlevami a subvencemi u automobilů s nízkou spotřebou pohonných hmot.
Poptávka po automobilech v Japonsku nicméně dlouhodobě klesá, mimo jiné kvůli menšímu zájmu mladých lidí o vlastní vůz či konkurenci ze strany efektivní hromadné dopravy v zemi. V roce 1990 prodej činil 7,78 milionu vozů.