Peníze na rozsáhlou rekonstrukci chce SŽDC získat ze Státního fondu dopravní infrastruktury i z evropských peněz, které už se budou rozdělovat jen do příštího roku. "Ta trať už potřebuje opravu jako sůl, navíc nám už pomalu stárne i levobřežní koridor," řekl ČTK Halla. Oprava tratě je podle něj nutností tak jako tak. Naději na získání dotací zvýšila vloni v říjnu i Evropská komise, která navrhla "uhelnou magistrálu" zařadit do evropského systému páteřních nákladních tratí.
Kdyby se použily peníze z evropských fondů, musely by být stavební práce hotové do léta 2015. Koridory se v Česku přitom opravují už od 90. let minulého století a stále ještě nejsou dokončené. Pro srovnání - 192 kilometrů dlouhý koridor z Břeclavi do Bohumína se stavěl devět let a spolykal přes 30 miliard korun. Podle Hally je ale reálné stavbu podél Labe stihnout mnohem rychleji, i proto, že by se nemuselo dělat tolik stavebních prací. Cenu ale SŽDC zatím neodhadla, rekonstrukce kilometru dvoukolejné trati ale stojí zpravidla od 100 milionů korun výš.
Obě kapacitní tratě podél Labe se k sobě místy přibližují až na 250 metrů; takový souběh je v celé Evropě k vidění jen málokde. To má své důvody hluboko v historii, na levém břehu stavěl už v roce 1850 stát, a tak si soukromá Rakouská severozápadní dráha o čtvrt století později vybrala druhou stranu. Zdánlivý relikt minulosti vydržel dodnes, hlavně díky rozmachu těžkého průmyslu ve 20. století. Od té doby se datuje i rozdělení dopravy mezi obě tratě - pravý břeh patří především dopravě uhlí i dalšího zboží, levý rychlíkům. Pravobřežní trať je ale i dnes naprosto nezbytná, tvrdí SŽDC.