Dnes dokončený úsek se razil jinou metodou než opačná část z Vypichu ke stanici Dejvická. Proražení 750 metrů dlouhého úseku v hloubce zhruba 15 metrů mezi Motolem a Vypichem trvalo stavebníkům téměř celý rok. Podle mluvčího společnosti Hochtief CZ Michala Taliána byla rychlost ražby přibližně 2,5 metru za den. Součástí nově vzniklého tunelu je i 400 metrů dlouhá část pro otáčení vagonů metra. "Nyní budeme pracovat už přímo na dalším hloubení stanice metra Motol," řekl ČTK Talián.
Metro A bude prodlouženo z Dejvické až do Motola. Jinou metodou pracují dva razicí štíty pojmenované Tonda a Adéla, které razí tunely od Vypichu směrem do Dejvic. Hotové jsou tunelovací práce mezi Vypichem a budoucí stanicí Veleslavín. Štíty nyní razí tunel směrem do stanice Červený vrch. Poté bude zbývat ještě prorazit trasu ke stanici Dejvická.
Výstavba začala na jaře roku 2010. Ražba všech tunelů by měla být hotova na přelomu let 2012 a 2013. Poté se v nich začnou umísťovat koleje a technologie. Nový úsek bude měřit více než šest kilometrů, přibudou na něm čtyři stanice Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol.
Část peněz na výstavbu Praha získá z EU, na zbytek si půjčí od Evropské investiční banky (EIB). Pro letošní rok s EIB vyjednala úvěr ve výši tří miliard korun.