Největší zakázkou je rekonstrukce železniční zastávky Olomouc za zhruba 2,5 miliardy korun. Po rekonstrukci průjezdu Olomoucí zde budou moci jezdit osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině, nákladní soupravy budou projíždět 120kilometrovou rychlostí, uvedlo ministerstvo dopravy. Rekonstrukcí projdou stávající nástupiště olomouckého nádraží, v kolejišti bude vybudováno ještě jedno nové ostrovní nástupiště. Inovováno má být elektronické zabezpečovací zařízení, bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.
Modernizace tratě mezi Táborem a Sudoměřicemi za zhruba 2,4 miliardy je součástí výstavby IV. tranzitního železničního koridoru zahrnujícího úsek tratě ze státní hranice se SRN přes Prahu, Tábor do Českých Budějovic a na státní hranici s Rakouskem. Stavba počítá s rozšířením současné trati na dvoukolejnou a její uzpůsobení pro maximální rychlost do 160 kilometrů v hodině. Zhruba dvanáctikilometrový úsek se podle ministerstva dopravy zkrátí pomocí dvou přeložek a výstavbou nového tunelu u Sudoměřic v délce 430 metrů.
V rámci rekonstrukce pražského spojení mezi Holešovicemi a Bubenčí budou podle ministerstva obnoveny koleje i náspy stávající bezmála čtyřiapůlkilometrové trati. Rekonstruovány budou rovněž obě nádražní budovy a vznikne nová zastávka v Podbabě.
Souhlas vlády musí před samotným vypsáním výběrového řízení mít zakázky s odhadovanou hodnotou nad 500 milionů korun bez DPH. Pro financování veřejných zakázek úřad počítá s využitím evropského Operačního programu doprava z programovacího období 2007-2013.