Automobilový trh v USA oživuje od poloviny loňského roku a podporuje jej oživování domácí ekonomiky, zlepšování spotřebitelské důvěry a dostupnější úvěry. Zákazníci v době vysokých cen benzinu žene k dealerům také potřeba vyměnit stárnoucí vozy s vyšší spotřebou za nové a úspornější modely. Průměrné stáří aut na amerických silnicích je nyní na rekordní úrovni téměř 11 let.
Americká jednička General Motors zaznamenala nárůst prodeje o 12 procent, což bylo od ní méně, než se čekalo. Konkurenční Ford Motor zvýšil odbyt o pět procent a dosáhl nejvyššího březnového prodeje za pět let.
Čtyřka trhu Chrysler, která je od loňska pod kontrolou italského Fiatu, vykázala meziroční zvýšení o 34 procent a zaznamenala již 24. měsíc růstu po sobě. Japonská Toyota, která je v USA třetím největším prodejcem, oznámila nárůst odbytu o zhruba 15 procent.
Prodej německé skupiny Volkswagen na americkém trhu minulý měsíc vzrostl o 35 procent a byl nejlepší od roku 1973. Japonský Nissan zvýšil prodej o 12,5 procenta, Honda naopak pět procento ztratila. O téměř 13 procent na nový rekord se zvýšily prodeje jihokorejské Hyundai, která má na americkém trhu v průměru nejúspornější vozy a dostala se na něm už na sedmé místo za tři americké a tři velké japonské výrobce.
Celoročně přepočtený prodej dosáhl v březnu 14,4 milionu vozů proti 13,1 milionu před rokem. Konečný údaj byl pod očekáváním analytiků, kteří odhadovali výsledek 14,74 milionu. V únoru se prodej aut v USA zvýšil o 16 procent na celoroční tempo 15,1 milionu a překonal i ta nejoptimističtější očekávání.
Americký automobilový sektor se od loňska zřejmě definitivně vzpamatovává z prudkého poklesu, který způsobila v letech 2008-09 hluboká recese a krach automobilek GM a Chrysler. Za deset let do roku 2007 se v zemi prodávalo kolem 17 milionů vozů ročně, loni to bylo jen 12,8 milionu vozů. Loni na jaře oživování trhu přerušily dopady březnového ničivého zemětřesení a přílivové vlny v Japonsku, které zasáhly produkci řady automobilek.