Možnost vzlétat a přistávat ve Frankfurtu v noci využívaly převážně nákladní aerolinky, které tak zákaz postihne nejvíc. Už během platnosti prozatímního opatření podle nich klesl objem přepraveného zboží měsíčně o 8,4 procenta. Spolu s provozovatelem letiště Fraport už předem varovaly, že definitivní zákaz bude znamenat ztráty pracovních míst a miliard eur v německé letecké dopravě.
Lipský soud uznal platnost předběžného zákazu, který loni v říjnu nařídil Správní soudní dvůr spolkové země Hesensko, kde jeden z nejrušnějších evropských vzdušných přístavů leží. Hesenská vláda se ale proti jeho verdiktu odvolala ke Spolkovému správnímu soudu, který byl poslední instancí.
Zakázání nočních letů na frankfurtském letišti požadovali obyvatelé okolních obcí kvůli vysokému hluku. A to i přesto, že Fraport v souvislosti s otevřením čtvrté startovací dráhy omezil maximální počet nočních letů na 17.