Největší z dnes projednávaných zakázek je rekonstrukce železniční stanice Olomouc za zhruba 2,5 miliardy korun. Po opravě zde budou moci jezdit osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině, nákladní soupravy budou projíždět 120kilometrovou rychlostí, uvedlo ministerstvo dopravy. Rekonstrukce čeká nástupiště, v kolejišti bude vybudováno nové ostrovní nástupiště. Inovováno má být elektronické zabezpečovací zařízení, bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.
Modernizace tratě mezi Táborem a Sudoměřicemi za zhruba 2,4 miliardy korun je součástí výstavby IV. tranzitního železničního koridoru od hranice s Německem přes Prahu, Tábor a České Budějovice na hranici s Rakouskem. Stavba počítá s rozšířením současné trati na dvoukolejnou a její uzpůsobení pro maximální rychlost do 160 kilometrů v hodině. Zhruba dvanáctikilometrový úsek se podle ministerstva dopravy zkrátí dvěma přeložkami a výstavbou nového tunelu u Sudoměřic v délce 430 metrů.
V rámci rekonstrukce pražského spojení mezi Holešovicemi a Bubenčí budou podle ministerstva obnoveny koleje i náspy bezmála čtyřiapůlkilometrové trati. Opraveny budou rovněž obě nádražní budovy a vznikne nová zastávka v Podbabě.
Souhlas vlády musí před samotným vypsáním výběrového řízení mít zakázky s odhadovanou hodnotou nad 500 milionů korun bez DPH. Pro financování veřejných zakázek úřad počítá s využitím evropského operačního programu Doprava.