Proto dnes největší český pivovar představil tři zcela nová piva, mezi nimiž byly dvě míchané nápoje Gambrinus s ovocnou šťávou, takzvané radlery. Nová bude od května také "desítka" Gambrinus Original. Na přání spotřebitelů bude mít plnější chuť a od května nahradí dosavadní výčepní pivo stejné značky. Její cena zůstane stejná.
Vyšší prodeje očekává Brodman ve druhém pololetí, protože zatím jsou Češi "v trochu hlubší krizi". "Po dvou těžkých letech 2009 a 2010 se loni situace na českém pivním trhu začala stabilizovat a loni prodeje kopírovaly předchozí rok," uvedl Brodman. Vinou toho, že český trh byl zasažen ekonomickou krizí, klesl v problematických dvou letech pivní trh o dva miliony hektolitrů.
Současné trendy jsou podle Brodmana například trvalý posun od prodeje piva v restauracích ke konzumaci baleného piva, které má dnes podíl téměř 55 procent. Dalším trendem je touha po pestřejších typech nápojů i jejich kombinací a poptávka po praktických baleních pro různé příležitosti. Zatímco v lednu 2010 se prodávalo v českých maloobchodech 489 položek piv, loni v prosinci už o 25 procent více.
Navíc stále roste prodej ležáků, tedy jedenáctek a dvanáctek, které za minulých pět let posílily o 25 procent a tvoří 35 procent celkového českého pivního trhu. "Spotřebitelé chtějí plnější chuť a větší rozmanitost v nabídce," vysvětlil ředitel.