Prodej v Číně minulý měsíc stoupl téměř o dvě třetiny na 2572 vozů. V Evropě se prodej zvýšil o 30 procent na 5214 vozů, zatímco ve Spojených státech se propadl o pět procent na 2460 vozů. Tento pokles firma vysvětluje některými modelovými změnami, napsala agentura DPA.
Loni zvýšil Porsche provozní zisk o 22 procent na rekordních 2,05 miliardy eur (přes 50 miliard Kč). Tržby stouply o 18 procent na rovněž rekordních 10,9 miliardy eur. Firma loni prodala rekordních 118.867 vozů a do roku 2020 chce prodej zvýšit na 200.000 vozů ročně.
Porsche se mělo loni stát desátou značkou německého automobilového koncernu Volkswagen. Spojení podniků však bylo odloženo kvůli nevyřešeným právním otázkám a vyšetřování bývalých nejvyšších manažerů Porsche. Německý časopis Der Spiegel v lednu uvedl, že Volkswagen by mohl kompletně převzít Porsche v letošním roce.
Volkswagen již v Porsche vlastní 49,9 procenta. Koncern, jehož součástí je Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.