Kromě D3/R3 považuje předkládající ministerstvo dopravy za nutné také dokončit rychlostní komunikaci R4 z Prahy na jih Čech. Důležité bude také dokončení IV. tranzitního železničního koridoru. Ministerstvo také zvažuje v souvislosti s rozšířením Temelína převést silnici II/105 z Prahy do Českých Budějovic na silnici I. třídy.
Dálnice D3 má spojovat Prahu a České Budějovice přes Tábor. Dále na hranice s Rakouskem má pokračovat rychlostní silnice R3. Silnice R4 propojí Prahu s Pískem.
Výzvu vládě na urychlené řešení dostavby silničních komunikací D3, R3 a R4 podepsalo ke konci loňského roku několik desítek starostů měst a obcí v blízkosti Temelína. Podporují tak názor jihočeského hejtmana Jiřího Zimoly (ČSSD), který před časem prohlásil, že pokud vláda nebude řešit budování těchto silnic, kraj nepodpoří dostavbu Temelína.
"Velkou administrativní, ekologickou, finanční i politickou zátěž při výstavbě JETe (jaderné elektrárny Temelín) ponese i Jihočeský kraj, který vznesl legitimní požadavek na urychlení dostavby dálnice D3/R3 a další páteřní infrastruktury, která je nezbytná k propojení Jihočeského kraje s ostatními regiony i se sousedními státy. Jedná se tak o určitou formu kompenzace a přispění k dalšímu rozvoji Jihočeského kraje," uvedlo ministerstvo dopravy v předkládací zprávě.
Resort dopravy má nyní zpracovat samostatný dokument související prioritně s výstavbou dálnice D3/R3. Ten se bude zabývat financováním dálnice a harmonogramem její výstavby. Vládě jej má předložit do konce září.
Vlastník Temelína, energetický koncern ČEZ, loni předal zadávací dokumentaci na dostavbu jaderné elektrárny účastníkům tendru. Stavba třetího a čtvrtého bloku Temelína má být hotova nejpozději v roce 2025. Uchazeči by mají letos podat nabídky a v roce 2013 by mělo být rozhodnuto o vítězi. Mezi zájemce o dostavbu patří americký Westinghouse vlastněný japonskou společností Toshiba, francouzská Areva a česko-ruské konsorcium Škoda JS, Gidropress a Atomstrojexport.