Nejnápadnější změnou je nová navigační lišta na levé straně stránky s ikonkami pro nejpoužívanější prvky jako hry, fotografie a osobní profil. Uživatel může ikony na liště uspořádat podle své potřeby a odstranit ty, které příliš nepoužívá. Síti Google Plus by to mělo usnadnit další růst tím, že si připraví místo pro budoucí nové prvky.
Šéf Googlu Larry Page postavil Google Plus do centra snah o propojení všech internetových služeb firmy. Google se obává, že Facebook akumulováním cenných informaci o sociálních okruzích a zájmech uživatelů získává těžko překonatelnou konkurenční výhodu. Díky tomu může přesně cílit reklamu na zájmy a vkus uživatelů.
Google uvedl, že Google Plus od svého spuštění před devíti měsíci přitáhl více než 170 milionů uživatelů. Sice tak silně zaostává za 845 miliony lidmi na Facebooku, má jich ale daleko víc než jich měl v takové fázi Facebook.
Problémem Google Plus je ale udržet pozornost uživatelů po delší dobu. Lidé na něm tráví v průměru jen několik minut měsíčně ve srovnání se šesti až sedmi hodinami, které stráví na Facebooku, zjistila podle agentury AP výzkumná firma comScore Inc.