"Doslova hitem minulého roku se mezi klienty stal Servis 24 Internetbanking. Počet uživatelů této služby se meziročně zvýšil o 313 %. Internetbanking České spořitelny patří mezi nejmodernější služby přímého bankovnictví na trhu, což dokazuje obrovský zájem klientů. S počtem uživatelů Internetbankingu rovněž významně roste počet a objem transakcí provedených prostřednictvím této služby. Zatímco například v prosinci 2002 klienti provedli 135.400 transakcí, v prosinci 2003 počet transakcí přes Internetbanking činil již 504.350, což je téměř čtyřnásobek," uvedl Aleš Mamica, ředitel úseku přímé bankovnictví.
Vývoj počtu uživatelů služeb přímého bankovnictví a jejich meziroční přírůstek:
|
k 31.12.02 |
k 31.12.03 |
Absolutní změna |
Změna v % |
SERVIS 24 - Telebanking |
320 951 |
497 474 |
+176 523 |
55 |
SERVIS 24 - Internetbanking |
68 665 |
283 426 |
+214 761 |
313 |
GSM Banking |
64 811 |
81 615 |
+16 804 |
26 |
Počet uživatelů celkem |
454 427 |
862 515 |
+408 088 |
90 |
V závěru minulého roku se přímé bankovnictví pro občany podílelo na počtu platebních příkazů - nejčastějších klientských transakcí v České spořitelně - více než 25 %. U jednotlivých služeb přímého bankovnictví pak tento podíl činil: Servis 24 Internetbanking – 55 %, Servis 24 Telebanking – 32 % a GSM Banking – 13 %.
Zdroj: Tisková informace České spořitelny