Již v březnu ředitelství získalo povolení na modernizaci devítikilometrového úseku Lhotka - Velká Bíteš. Zároveň pokračují i přípravy na úpravy úseků Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava a Velká Bíteš - Devět křížů o celkové délce 23 km. Při modernizaci bude vyměněna a rozšířena vozovka, renovace čeká dálniční mosty i kanalizační systém.
Na všech pět úseků, které dohromady měří téměř 40 km, již ŘSD vypsalo výběrové řízení v hodnotě kolem čtyř miliard korun. Dodavatelé budou muset garantovat cenu stavby a zároveň budou za provedenou práci ručit deset let.
Modernizace nejstarší tuzemské dálnice mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru má být dokončená do roku 2018 a vyjde na 23,6 miliardy korun. Oprava, která patří mezi priority ministerstva, by měla být spolufinancovaná z peněz EU.
První úsek dálnice D1 mezi Prahou a Mirošovicemi stavbaři dokončili před 41 lety. Byla to tehdy vůbec první dálnice na českém území. Celá D1 mezi Prahou a Brnem začala sloužit v listopadu 1980.
V letošním roce chce ŘSD otevřít kolem 24 kilometrů nových dálnic, což je více než dvojnásobek toho co loni. Dálniční síť a síť rychlostních silnic tak bude mít přes 1200 kilometrů. Cílový stav je více než 2000 km.