Poslední posudek z roku 2010, který si ČSA nechaly udělat kvůli převodu majetku na CAT, přitom ohodnotil firmu na 402 milionů korun. Podle mluvčí aeroholdingu Michaely Lagronové jde však o posudky na rozdílné účely. "Jejich dlouhodobý majetek a zásoby jsou ve výši téměř 900 milionů korun," dodala. Podle ní nedostane peníze ČSA najednou, platba půjde ve třech splátkách, poslední bude na podzim.
CAT v současné době udržují a opravují nejen letadla ČSA, ale i řady dalších evropských dopravců. Firma zaměstnává více než 800 lidí, za loňský rok vykázala zisk 4,3 milionu korun.
Celkem dostaly ČSA za své dceřiné firmy 2,389 miliardy korun. Peníze jsou však vázané na nákup nových airbusů, které objednal ještě někdejší šéf ČSA Jaroslav Tvrdík. Taková byla podmínka financujících bank, za nová letadla utratily ČSA už zhruba šest miliard korun, píše list.
Do Českého aeroholdingu stát postupně začleňuje všechny své letecké firmy. Základem je především dlouhodobě ziskové Letiště Praha. Aeroliniím zůstane jen provoz pravidelných linek, všechny ostatní činnosti postupně převzaly dceřiné firmy nebo je už společnost dříve prodala. Podle listu zbývá do aeroholdingu začlenit už jen samotné aerolinky. Hlavním důvodem spojení jsou provozní a finanční úspory.
fsl