"Těch 780.000 vozů, to je minimální varianta. Realita bude asi vyšší, tedy další rekord," uvedl Uhrík k výhledu na tento rok. Kromě trhů v Evropské unii, kde se poptávka po nových automobilech propadla v březnu nejvíce od roku 1998, vyvážejí slovenské závody automobilek Volkswagen, Kia Motors a PSA Peugeot Citroën také do Ruska, Číny nebo Spojených států.
Automobilový průmysl je jedním z hlavních tahounů exportně slovenské ekonomiky. Na průmyslové výrobě a exportu země se toto odvětví loni podílelo zhruba dvě pětinami. Montážní závody a jejich více než 250 dodavatelů zaměstnávali loni téměř 71.500 pracovníků, což představuje meziroční nárůst o více než dvě procenta. Letos sdružení počítá s nárůstem zaměstnanosti v sektoru na 74.000 zaměstnanců.
Se zvýšením produkce počítá letos zejména továrna německého Volkswagenu. Ta plánuje přibližně zdvojnásobit výrobu aut na více než 400.000 vozidel, čímž by naplnila produkční kapacitu. K montáži sportovně-užitkových vozů značek Volkswagen Touareg, Audi Q7 a části vozů Porsche Cayenne loni přibyly do výrobního portfolia závodu malé vozy Škoda Citigo, Seat Mii a Volkswagen up!, které jsou postaveny na stejné platformě.
Také v Česku byla výroba osobních aut loni rekordní. Produkce vzrostla o 11,44 procenta na 1,195 milionu vozů a podle dřívějších údajů českého Sdružení automobilového průmyslu mají automobilky kapacity produkci dál zvýšit.