Heinekenu se v 1. čtvrtletí zvýšil zisk, tržby a odbyt

18.04.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Amsterodam 18. dubna (ČTK) - Zisk a tržby největšího evropského výrobce piva Heineken v prvním čtvrtletí vzrostly a odbyt piva se zvýšil dvojnásobně rychleji, než se čekalo. Heinekenu se také dařilo přimět spotřebitele k přesunu k dražším značkám. Dnešní zpráva firmy tak výrazně posílila její akcie.

Čistý zisk společnosti, která je třetím největším hráčem na českém trhu piva, meziročně vzrostl o 25 procent na 175 milionů eur (4,3 miliardy Kč). Tržby vzrostly o 6,8 procenta na 3,8 miliardy eur. Z tohoto růstu 3,5 procentního bodu připadalo na vyšší odbyt a 3,3 procentního bodu na vyšší ceny.

Heinekenu se v počátečních měsících roku dařilo díky mírné zimě v Evropě i Severní Americe. Společnost čeká, že bude letos těžit z růstu v Asii, Africe a Latinské Americe. Ke zlepšení výsledků by jí mělo pomoci i snižování nákladů ve vyspělých zemích, zejména nákladů na zaměstnance.

Akcie Heinekenu po zprávě vzrostly o čtyři procenta. Během dopoledne se dostaly až nad 44 eur, nejvýše od ledna 2008.

Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva. V České republice ovládá rozsáhlé portfolio značek jako Krušovice, Zlatopramen, Starobrno, Březňák, nealkoholické Fríí a další.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK