Operátor vyzve v následujících dvou měsících vybranou skupinu zhruba 6000 svých zákazníků, aby otestovali kvalitu hovorů, použitelnost uživatelského rozhraní a praktickou využitelnost služby. Část klientů firma k testování vyzve, další se budou moci přihlásit na e-mailu park@vodafone.cz. Na oplátku si pak od nich operátor vyžádá krátké zhodnocení služby.
"Komunikační portál Vodafone park je díky svým SMS branám, archivům a možností zálohovat kontakty z telefonu velmi dobře vybaven pro propojení s s mobilní sítí. Dalším krokem v evoluci tohoto portálu bude proto testování hovorů do vlastní sítě. Na základě výsledků testů, v nichž sledujeme uživatelskou zkušenost a spokojenost s kvalitou hovorů, se rozhodneme, zda tuto službu v budoucnu uvedeme na trh," uvedl manažer projektu Radek Frank.
Uživatelé si budou moci v rámci služby přenést na portál celý telefonní seznam, volaný na displeji telefonu uvidí číslo volajícího, obdobně jako by mu volal z jiného telefonu. K využití služby nebude potřeba žádná instalace, vše funguje v online prostředí.
Komunikační portál Vodafone park funguje od září 2009 a v současnosti má přes jeden milion registrovaných uživatelů, kteří z něj každý den pošlou přibližně 300.000 SMS. Nejoblíbenějšími funkcemi Vodafone parku jsou SMS a MMS brány a schránky. Oblíbená je i funkce zálohování kontaktů z mobilního telefonu.
IP telefonování nabízí například Telefónica ve své pevné síti. Volání přes internet na mobily dosud operátoři pro koncové zákazníky nepodporovali, ale ani neblokovali. Uživatel si tak může stáhnout například aplikaci Skype nebo Viper a volat přes mobilní internet příjemci, který má ve svém telefonu aplikaci rovněž nahranou. Telefónica nedávno oznámila, že chce mobilní IP telefonování nabízet.