ČT dnes zároveň zahájila výstavu s názvem Vizuální styl České televize 1953 až 2012, kterou mohou návštěvníci galerie DOX zhlédnout do 14. května.
"Česká televize byla snad jedinou televizí v Evropě, která neměla na obrazovce své korporátní logo. Naším cílem byla modernizace původního loga," řekl generální ředitel ČT Petr Dvořák. Pro Dvořáka patřil návrat k původní značce televize a zároveň modernizace celého systému její vizuální komunikace k hlavním prioritám jeho loňského kandidátského programu.
Nové logo je ztvárněno v kombinaci modré a červené barvy a symboly jsou doplněny textem "Česká televize" z nového typu písma, které bylo vytvořeno speciálně pro potřeby ČT.
"Prozkoumali jsme mnoho různých cest, než jsme došli k výslednému tvaru, který zachovává princip dvou částí tvaru obrazovky. Už to však nejsou písmena, ale dva abstraktní tvary. Jsme totiž přesvědčeni, že tento symbol není třeba číst, protože jej každý identifikuje a vizuálně si ho ztotožní s původní značkou," řekl Aleš Najbrt ze studia Najbrt.
Grafický redesign čeká postupně všechny kanály ČT. "Nové logo bylo dnes registrováno, dále budeme intenzivně pracovat na tom, abychom vytvořili jednotný komunikační vizuální styl ČT," uvedl ředitel obchodu a marketingu ČT Jan Svoboda.
První logo ČT vzniklo v roce 1963 a jeho autorem byl student VŠUP Roman Rogl. Navrženo bylo v jedné barvě pro černobílé vysílání a mělo typický tvar televizní obrazovky tvořené z písmen Č a T.
Zřejmě nejvýraznější snahou o celkovou změnu vizuálního stylu ČT pak byla veřejná soutěž v roce 2006, z níž vzešel vítězný grafický návrh Štěpána Malovce. Logo složil nově, i když opět z kombinace písmen Č a T. Jednotlivá loga programových okruhů na něj navazují v jednoduchém systému vizuální proměny čísel programů. Celý systém se však nerealizoval jako celek, nýbrž takzvanou evoluční proměnou.