Kapacita závodu ve městě Chang-čou na východě Číny má být 250.000 vozů ročně. Výstavba má začít ještě v letošním roce a výroba na počátku roku 2015.
Ford nedávno oznámil, že investuje do zvýšení kapacity výroby v hlavní továrně ve městě Čchung-čching 600 milionů USD. Celková kapacita výroby Fordu by se tak měla zdvojnásobit na 1,2 milionu vozů ročně.
Plány na zvýšení výroby mají rovněž Fordu pomoci dohnat konkurenci. Ford přišel do Číny později než hlavní konkurenti, General Motors a Volkswagen. Má zde také relativně nízký tržní podíl. První společný podnik zde firma založila v roce 2001 a spolu s nejnovější investicí zde investovala již 4,9 miliardy USD.
Růst prodeje nových aut v Číně loni prudce zpomalil a v prvním čtvrtletí prodej dokonce klesl. Automobilky však věří, že místní trh má nejlepší roky ještě před sebou. Na čínských silnicích nyní jezdí 30 milionů aut, na 1000 lidí zde však stále připadá jen 28 aut. V USA je na 1000 lidí 800 aut. Až 80 procent nákupů aut pak tvoří nákupy lidí, kteří doposud auto nikdy nevlastnili, napsaly agentury AP a Reuters.