"Bylo nutné udělat změnu v koncepci veletrhu Autotec a sladit termín s obdobnými důležitými evropskými veletrhy IAA Hannover a Automechanika Frankfurt. Jeho dosavadní podoba již neodpovídala situaci na trhu," uvedl Kuliš. Podle něj dosavadní podoba veletrhu už neodpovídala situaci na trhu.
Od nové veletržní akce Eurotrans si firma slibuje větší zájem vystavovatelů. Jeho základními kameny budou dosavadní Autotec a Transport a Logistika. K nim přibude téma železniční dopravy, které bylo dosud součástí strojírenského veletrhu. Podle Kuliše je výhodou brněnského výstaviště pro obdobnou akci existence železniční vlečky, která vede do areálu. Veletrh má obsáhnout příští rok i městskou dopravu.
Podle Kuliše obdobná akce v Evropě neexistuje. Eurotrans by měl být spíše odbornou akcí s předpokládaným zájmem 20 až 25 tisíc návštěvníků. "To, co bude v ekonomice do budoucna zajímavé, je ekonomika a doprava," uvedl Kuliš.
Naposledy se Autotec jako samostatná výstavní akce uskutečnil v roce 2008. V Brně tehdy vystavovalo 604 firem z 26 zemí. Na akci přišlo 62.700 tisíc návštěvníků. O dva roky později Veletrhy Brno Autotec spojily s Autosalonem. Na akci bylo 327 firem ze 17 zemí. Přišlo se podívat 79.880 návštěvníků ze 42 zemí. Podle Kuliše je možné, že veletržní kalendář čekají i další změny. "Dovedeme si představit i spojení Autosalonu a Motosalonu," uvedl Kuliš. Podle něj zatím termín Autosalonu není jisté, měl by se ale v roce 2013 konat dříve než v červnu.