Modely svých vozů pro čínský trh přivezly do Pekingu americké automobilky Ford, Chrysler a GM, japonské Honda, Toyota a Nissan nebo britský Jaguar Land Rover, vlastněný indickou Tata Motors. Škoda Auto na největší čínské automobilové přehlídce představuje nový model kompaktní limuzíny, který vychází z loni představeného konceptu MissionL, pro evropský trh se bude jmenovat Rapid a vyráběn bude v Mladé Boleslavi.
Ford dnes předvedl novinářům svůj nejnovější vůz typu SUV, menší verzi modelu EcoSport s motorem o objemu jeden litr a určenou pro "městská dobrodružství". "Toto nové SUV je specificky určeno pro růstové trhy, jako je Čína," řekl agentuře AP viceprezident Fordu pro Asii a Tichomoří Kumai Galhotra.
Chrysler představil Jeep s designovými tématy čínského draka. "Pokud chceme mít v Číně úspěch, musíme uzpůsobovat své vozy specifickému vkusu čínského zákazníka," řekl provozní ředitel Chrysleru pro Asii Mike Manley.
Honda přišla se dvěma koncepty a oznámila plán postavit v Číně dva nové závody na montáže automobilů a výrobu motorů. S pomocí investice 46 miliard jenů (10,8 miliardy Kč) zvýší firma v zemi roční produkci o zhruba 30 procent. Honda chce dostihnout konkurenty, kteří se jí na čínském trhu v minulých letech vzdálili.
Volkswagen dnes podepíše v Německu v rámci návštěvy čínského premiéra Wen Ťia-paa dohodu o výstavbě už druhé továrny na západě země. Ředitel prodeje VW Christian Klingler v neděli řekl, že v západní Číně hodlá společnost dál expandovat.
Odbyt vozů, které Volkswagen vyrábí v Číně se svými místními partnery, v prvním čtvrtletí vzrostl meziročně o 12 procent, třebaže celkový prodej automobilů v zemi se zvýšil jen o dvě procenta.
Loni čínský automobilový trh prudce zpomalil růst na 2,5 procenta z 35 procent v roce 2010. Expanzi zastavil boj Pekingu proti inflaci a přehřátí ekonomiky, v jehož rámci centrální banka zpřísnila poskytování úvěrů a vláda omezila investice.